Monday, February 15, 2010

Jejak Seni: Nur Raudha Ismail

Sedikit sebanyak suratkhabar, majalah atau ruangan gosip online yang sedia ada sudah pun memaparkan kisah kehidupan para artis dan cerita-cerita mereka. Tak banyak yang membicarakan tentang orang-orang yang berada di sebalik tabir.

Saya ada pertanyaan peribadi untuk Nur Raudha Ismail, pengurus kepada Imran Ajmain...



Nama anda pemberian siapa?
Salah seorang pakcik saya memang berkenan sangat dengan nama 'Raudha' dan nak sangat namakan anaknya, 'Hestee Raudha' sempena jenama favouritenya Estee Lauder. Entah macam mana berubah hati, ibu bapa saya sepakat mengambil nama Nur Raudha. I really love my name.

Makna yang tersirat…
Ah, ni soalan favourite. Maksudnya Cahaya Taman Syurga. I was very touched and flattered when a particular guy I met for the first time, two years ago called me Taman Syurga instead of my real name. Saya mudah terkesan sebenarnya. I still find that really sweet. He's the only one who still does that.

Kerjaya pertama
My first job was in 2001 as an administrative assistant in one of the Malay companies, where I was then given a role as a Secretary for a Women's Committee, and it was my first ever experience dealing with entrepreneurs, events and hectic working hours. It was a good experience!

Cinta pertama
Oh wow! I met him in the coach from SG to KL and then met him again when I was leaving from KL to SG. He was the bus steward. Actually tak ada plan nak kenal kenal pun, tapi sebab, aircon dalam bus tempat duduk saya tu bocor, dia datang membantu. Langsung berkenalan. Beliau dari Melaka, kita berhubungan dalam setahun dua, tapi lost contact. Tahun 2003. Cinta tu tidak kot, tapi perasaan suka tu, barangkali.

Tua atau muda?
Biar tua dan dewasa dalam pendapat tapi muda pada raut wajah :)

Kecil atau besar?
Biar besar hati.

Akhir kata…
Tuhan tak menjadikan setiap sesuatu itu sia-sia, jadi saya ambil tiap detik itu waktu untuk saya senyum and empty myself at every end of the day. ~ "When there's no other choice, be brave."

No comments:

Post a Comment